Névjegyoldal jógaoktatónak - esettanulmány - Weboldal szakértő szolgáltatóknak

Névjegyoldal jógaoktatónak – esettanulmány

Csarkó Edina 2022.07.25.

Projekt: névjegyoldal esettanulmány

Bevezetés 

Patri hónapokon át tudatosan készült, gyűjtötte az infókat és az anyagokat, figyelte a konkurenciát, a piacot, és így fokozatosan érlelődött benne, hogy milyen weboldalt szeretne pontosan.

– Biztos voltam benne, hogy sok időt fordított az információszerzésre, ugyanis érezhetően felkészült volt. –

Ráadásul az elképzelése meg is állta a helyét.

A közös munkát egy névjegyoldal megalkotása jelentette, mert Patri úgy gondolta, hogy az tökéletesen hozzásegíti őt jelenlegi céljához, és később pedig bővíthető.

Szeretett volna online is megjelenni, megmutatni magát és végre felvállalni a vállalkozását.

Igényeihez két típusú weboldal is illett volna. Amikor valaki egy rövid, de szakszerű és lényegretörő weboldalt szeretne, hogy bemutassa a vállalkozása/cége esszenciáját egyetlen oldalon, akkor vagy landing oldalt, vagy névjegyoldalt szoktam ajánlani.

Patri esetében végül a névjegyoldal mellett döntöttünk, mert később szeretné bővíteni is, és a névjegyoldalból tulajdonképpen kezdőoldal lesz majd.
A landing oldal egy kampányhoz, feliratkozáshoz készül, kizárólag egy konverziót szem előtt tartva. (Itt a határ elég vékony, hogy mit nevezünk landing oldalnak és mit hívok én névjegyoldalnak. Úgy is mondhatnám, hogy a névjegyoldal egyfajta landing oldal, ameddig nem főoldal. Kapizse? :))

Segítségével az ismerősei láthatják, hogy mivel foglalkozik, a potenciális ügyfeleit pedig könnyebben elérheti az online térben.

A weboldal hitelességet, tartást ad neki, és valósággá teszi a néhány hónapja elindult vállalkozását.

Az első lépések 

A kapcsolatfelvétel után, egy 15 perces intro-call keretein belül átbeszéltük nagy vonalakban, hogy mit szeretne, mikorra, valamint azt is, hogy én hogyan és miben tudok neki segíteni. Ezt követte az árajánlatadás, majd egy részletes brief/kérdőív, ami alapján fel tudtam készülni az első igazi megbeszélésünkre, ami az ajánlatelfogadás után következett.

Mit beszéltünk át a projekt kezdetekor az onboarding meetingen?

  • Közösen végigmentünk a kitöltött briefen, átbeszéltük, pontosítottuk, ahol kellett.
  • Megnéztük a meglévő és a hiányzó elemeket.
  • Létrehoztuk az ütemtervet, ami a projekt tempóját és keretét adja.

A beszélgetésből kiderült, hogy Patri egy egyszerű, harmonikus oldalt szeretne, amivel kiállhat a világ elé, és amelyen keresztül láthatják, hogy mivel foglalkozik. Az is fontos szempont volt, hogy ha később elkezdene blogolni, bővíthető legyen a honlap.

Az általa elképzelt színvilágot és stílust is alaposan átbeszéltük ezen a ponton, így bennem is kezdett körvonalazódni a megjelenés.

A közös munka alapjai 

A munka kezdetekor természetesen megállapodtunk a határidőben, ahhoz képest alakult az ütemterv. Mivel közeledtek a karácsonyi ünnepek, így másfél hónapot lőttünk be, ami kényelmes, de haladós tempónak bizonyult.

Amikor névjegyoldal készül, a folyamatban az oldal tulajdonosa is aktívan részt vesz, hiszen a személyes márkáját és tudását mutatjuk meg az online térben.

A weboldalkészítés előtt a célközönség, a cél meghatározása és az értékajánlat készítése az ő feladata. Amikor a weboldalra kerül a sor, akkor leginkább a fotók és a honlap szövegénél van rá szükség, akár szövegíró írja, akár saját maga.

Az ütemterv meghatározásánál figyelembe vesszük, hogy:

  • mi az, ami már rendelkezésünkre áll,
  • mi az, amire még szükségünk van,
  • a hiányzó elemeket (pl.: logó, arculati elemek, stílus, képek, webszöveg) hogyan, mikor és kitől kapjuk meg.

 

Jelen esetben a képek már elkészültek korábban, a logókészítés folyamatban volt, de a weboldal szövege még hiányzott. Mivel Patri maga szerette volna megírni, nekem a design tervhez már egy 90%-ban kész szövegre van szükségem, így nem volt mese, bele kellett húznia, hogy tartani tudjuk a megbeszélt tempót. 🙂

Számára a szövegírás mumus volt, ezért a szövegíró guide nagy segítséget nyújtott neki, mert a névjegyoldal struktúráját követve vezeti a szövegírót.

Hangulattábla 

A megbeszélés, a brief és a kapott elemek (logó, képek) alapján készítettem egy moodboardot, vagyis egy hangulattáblát. Ez az első fontos lépés ahhoz, hogy kiderüljön, ugyanarra gondoltunk-e a megrendelővel, és hogy sikerült-e megértenem az elképzeléseit.

A hangulattáblakészítés során határozzuk meg a weboldal stílusát.

Ez volt az első verzió:

Ezen kicsit alakítottunk, mert Patri szerette volna látni a parafát, illetve egy világosabb zöldet benne.

Ez volt a második verzió:

Ez már nagyon tetszett neki, úgyhogy haladhattunk is tovább.

Miközben én ezen dolgoztam, Patri szorgosan készítette a szöveget, hogy mire a webdesignhoz érünk, készen legyen.

Azért fontos, hogy kész legyen a weboldalszövegezés a webdesign előtt, mert a webdesignba utólag beletuszkolt szöveg erősen rombol az összképen…

Ha utólag kell beletömködnünk nagy szövegrészt kis helyre vagy kevés szöveget nagy helyre, akkor az valljuk be, nem a legprofibb.

Arról nem is beszélve, hogy a képek legfőbb célja nem a díszítés (lehet az is), hanem a tartalom gyors és hatékony átadásának a támogatása, vagyis legyen beszédes. Ha nincs meg a szöveg, akkor a kép csak egy üres, semmitmondó elem lesz – maximum jól fog mutatni –, de nem segíti a gyors információátadást.

Patri egyébként annak ellenére, hogy nehezen vágott bele a szöveg megírásába, nagyon ügyes volt, szuperül “felszívta” magát, és időben elkészült vele.

Ráadásul azt kell mondanom, hogy nagyon jól sikerült. 🙂 Az oldal szövegezése lényegre törő lett: nem túl sok, de nem is túl kevés.

Pont amennyi kell!

Szóval hallelujah, a designtervet már a szöveghez tudtam készíteni.

Pár nap alatt, elkészült az első verzió.

A designtervet interaktívra készítettem el, ezt nevezzük prototípusnak, ennek bizonyos részei ugyanúgy kattinthatóak, ugyanúgy „élnek”, mint ahogy majd az igazi weboldalon fognak. Ez megkönnyíti az ügyfél dolgát, egyszerűen asszociálhat a kész oldalra, látja, hogy melyik gomb hova vezet, mi hogyan működik majd.

Természetesen jöttek javaslatok, kérések Patritól az első verzióra, ez így van rendjén. Egy vagy kettő módosítási kör mindig szokott lenni, ez elkerülhetetlen.

A folyamat során Patri kicsit elbizonytalanodott a színeket illetően, ugyanis a képernyője nem volt színhelyes, ezért nála a bézs árnyalat bizonyos képernyőkön rózsaszínesnek tűnt. Patri mindenképp bézst szeretett volna, így azt kérte, hogy változtassuk meg a színt.

Nagyon fontos, hogy az ilyen bizonytalanságokat is átbeszéljük, ha szükséges változtassunk vagy eloszlassuk az (alaptalan) aggodalmakat.

Azért lehet alaptalan, mert például ebben az esetben a használt szín hivatalosan a barna árnyalata volt.

Általánosságban elmondható, hogy az aggodalom, félelem adódhat félreértésből, információhiányból, félreinformáltságból. Ha a saját márkánkról van szó, akkor sokkal könnyebben elbizonytalanodunk, mert szeretnénk, ha minden tökéletes lenne. Ilyenkor nehéz objektíven látni, ez természetes. Ezért jó, ha ezeket átbeszéljük és megoldjuk, eloszlatjuk, változtatunk – éppen ami szükséges. 🙂

A színt a hivatalos színkóddal is ellenőriztük, és színhelyes képernyőkön is megnéztük. Sőt, egy szavazás keretein belül megkérdeztem az Insta követőimet is, hogy ki milyen színnek látja.

Ott is a bézs nyert. 🙂

Így megnyugodtunk 🙂

Alakítottam a designterven még a kérések alapján, a második módosítási kör keretein belül.

És meg is lett a végleges verzió!

Szupi! A szöveget is véglegesítettük közben, így jöhetett a következő lépés: a weboldalfejlesztés, oldalépítés.

Oldalépítés 

Az oldalépítésnél Elementort használtam, ami gyors és költséghatékony megoldás, továbbá fontos szempont volt az is, hogy Patrícia is könnyen tudja szerkeszteni magának a későbbiekben.

Egy hét alatt kész is volt (visszajelzési körökkel, finomításokkal együtt), továbbá beállítottam:

  • e-mail címet,
  • reszponzivitást,
  • jogi elemeket, GDPR kompatibilitást,
  • analitikát

Már csak az utolsó simítások voltak hátra: költöztetés, tesztelés és az átadás.

A költöztetés után is tartottunk egy megbeszélést, ahol:

  • megmutattam az admin felület kezelését Patrinak: hogyan tud blogcikket feltölteni, képet kicserélni vagy szöveget átírni az oldalon
  • átbeszéltük a lehetséges következő lépéseket, és ötleteltünk a weboldal és a vállalkozás jövőbeli lépéseiről

Az alábbi lehetőségek merültek fel: 

  • 3 hónapos mentorprogram, ahol kézen fogva vezeti a mentoráltjait az életmódváltás kezdeti lépései közben
  • több hetes online jóga tábor
  • valamint javasoltam, hogy minél hamarabb kezdje el gyűjteni az e-mail címeket, egy értékadó csaliajánlat segítségével.

Rengeteg ötletem van még, és nagyon sok lehetőséget látok Patri számára.
Amiről már beszéltünk, hogy a következő lépés a felsorolt célok eléréséhez szükséges landing oldal elkészítése lesz. Amint kialakul, hogy melyik szolgáltatását szeretné hirdetni, elkészítjük az ahhoz tartozó oldalt.

Remélem, sokáig folytatjuk majd az együttműködést.
Imádtam ezt a munkát!

És a visszajelzés alapján az ügyfelem is:

Szerencsére nagy sikert aratott a social media felületeken is.

Nagyon jó energiák mozogtak a projekt közben, jól együtt tudunk működni Patrival.

A névjegyoldal projekt lezárása 

Patri nagyon izgatottan várta a weboldalát, úgy érezte, ez ad neki hitelességet, stabilitást és bátorságot, hogy kiálljon szolgáltatásával ország-világ elé.

A névjegyoldal segítségével hitelesebbé vált és komolyabban veszik őt.

A vállalkozás weboldal nélkül is elindul és létezik, de sokszor ez adja meg a kellő lökést a vállalkozónak, hogy ő maga is komolyan vegye magát! 🙂

A projekt összegzése

Számokban:

  • 39 levélváltás
  • 2×1 óra megbeszélés
  • 2x módosítás a deisgn terven
  • 3x módosítás az oldalon
  • 2 hónap elkészülési idő
  • ajánlatadás: 2021.12.15
  • átadás: 2022.01.27

Nézd meg a kész tervet itt.

Az világos, hogy ha mindenki tudja, hogy mi a feladata és tartja a határidőt, akkor a weboldalkészítés egy kihívásokkal teli, de belátható időn belül teljesíthető feladat. Nos, nem mindig ez a valóság, mert sokan fordulnak úgy hozzám, hogy nem értenek egyáltalán a honlapok típusaihoz, nem tudják, hogy melyik opció lenne a céljaiknak leginkább megfelelő.

Ezért elérhető nálam a tanácsadás szolgáltatás attól függetlenül, hogy később együtt dolgozunk-e.

Nagyon fontosnak tartom, hogy tájékozódjunk a lehetőségekről, mert nem biztos, hogy mindenkinek egy komplex weboldalra van szüksége a vállalkozás indulásakor. A tanácsadás alatt célirányosan az ügyfél igényeire keressük meg a legjobb megoldást, így nem neki kell kiolvasni az egész internetet weboldalkészítés témában.

Ha tetszett a sztori és te is szeretnél végre megjelenni online (akár egy névjegyoldal segítségével), akkor keress meg!

Ha pedig nem tudod, hogy mire van pontosan szükséged, jelentkezz be egy tanácsadásra!