Fanni negatív webes élmény után keresett meg, április közepén. Landing oldalt szeretett volna létrehozni a hamarosan induló hírleveléhez, és tudatosan, profi módon gyűjteni a feliratkozóit már az első perctől. A weboldal adott volt már, csupán egy landing oldalt készítettem.
Fanni szövegíró stratégaként dolgozik, ezért nagyon megtisztelőnek éreztem, hogy engem választott a feladatra.
A határidő rövid volt.
De Fanni profizmusának hála gördülékenyen, 3 hét alatt (terv szerint) kész lettünk.
A 3 hét természetes nem a landing oldal konkrét elkészítésére vonatkozik, hanem az egész projektre A-Z-ig.
Ebbe beletartozik: adminisztráció, megbeszélések, anyagok átadása, drótváztervezés, webdesign elkészítése, javítási kérések, weboldalfejlesztés, betanítás, átadás.
Maga a landing oldal elkészítése, ha a megfelelő inputok adottak (weboldalszöveg, arculat, képek stb.), akkor pár nap, webdesign tervből pedig akár 1 nap is lefejleszthető a működő oldal (ez bonyolultság függő).
Csak gyorsabban végigment rajta. 😛
Ez azért ügyes, mert ha rövid a határidő, akkor nemcsak a webesnek kell gyorsan reagálnia, hanem a megbízónak is.
És ő ebben helytállt.
A példa kedvéért: az előzetes kérdőívre 6 órát kellett csupán várnom (átlag 3-7 nap).
Délelőtt 10:27-kor írtam neki, hogy délután megejthetjük a 10-15 perces intro-callt is, erre 10:33-kor már reagált is, hogy OKÉ, azaz 5 perc múlva! (az átlag 24-48 óra).
Megejtettük az intro callt másnap délután, 24 órán belül küldtem neki az ajánlatot a megbeszéltek alapján.
Rám egy kicst várni kellett, mert hetekre előre vannak beütemezve projektjeim.
Az esetek többségében így nem tudok azonnal munkát vállalni, de ha úgy látom, hogy gördülékenyen fog menni az együttműködés és belefér, akkor lehetnek kivételek. 😛
Szerződéskötés, előleg
Meglévő anyagok átadása: logó, képek, arculat, szöveg stb.
Drótváz felépítése – 2 munkanap
Visszajelzés: drótváz
Webdesign első verzió, meglévő webldalszöveggel – 5 munkanap
Visszajelzés: webdesign
Végleges webdesign terv (végleges szöveggel) – 3 munkanap
Weboldalfejlesztés, weboldal létrehozása – 5 munkanap
Tesztelés, átadás, költöztetés – 2 munkanap
Határidő: 15 munkanap
Az alábbi inputokra volt tőle szükségem:
Fanni felett is összegyűlt egy méhkas – az ő szavaival élve – így toltunk plusz egy hetet az induláson!
Így összesen a tervezetthez képest 2 héttel később kezdtünk, de addig végeztünk az adminisztrációval és ütemeztük a projektet. Május 9-én kaptam meg az anyagokat tőle.
Majd másnap a végleges weboldal szövegezést is!
3 napra rá elkészültem a drótvázzal, ő pedig szinte azonnal visszajelzett, és elküldte a módosítási kéréseit.
A további módosításokat már csak e-mailben egyeztettük. Nem volt szükség ezen a ponton személyes megbeszélésre. Az működött mindkettőnknek, hogy amikor időnk engedte, akkor nyugodtan átolvastuk a kéréseket és válaszoltunk a másiknak.
Ha valakinek kényelmesebb, akkor az együttműködés alatt is van lehetőség online meetingre, ahol könnyen és gyorsan át tudjuk beszélni a terveket, nem siklik el információ, jobban el tudjuk magyarázni a másiknak, hogy mire gondolunk.
Ahogy már korábban írtam, Fanni online szakember, így tökéletes kiszolgált minket az e-mail kommunikáció. Értettük egymást.
5 nap alatt véglegesítettük a drótvázat, majd Fanni befejezte a landing oldal szövegét is.
Így belekezdhettem a webdesign tervezésébe.
A webdesign első verziói pár nap alatt elkészültek. Feladatot adtam Fanninak, ugyanis kettőből kellett választania, hogy melyik tetszik neki jobban. Persze, ha arra van igény, akkor a terveket vegyíteni is lehet.
Ebben az esetben is ezt tettük! 🙂
E-mailben kaptam Fannitól visszajelzéseket, ami alapján összeállt a végleges webdesign.
A webdesign alapján pedig gyorsan elkészült az oldal. Egy nap alatt 90%-osra.
Fanniban felmerült egy kérdés, amit átbeszéltünk.
Június közepére véglegesedett az oldal minden beállítással (pl.: jogi beállítások, analitika beillesztése) és finomítással (gif módosítások).
A webdesignhoz képest az oldalon ikonok helyett gifek szerepelnek, ami szerintem nagyon egyedi ötlet és kifejezetten illik Fannihoz.
A projekt zárásakor tartottunk egy Zoom meetinget, ahol megmutattam neki az Elementor használatát (ezt kérte, hogy ő is tudja később szerkeszteni), átbeszéltük a fontos tudnivalókat és pár apróságot csiszoltunk még az oldalon, mielőtt elindult a kampány (pl.: analitika beillesztése (Google Analytics, hőtérkép).
Fanni április végén keresett meg és utólagos módosításokkal, teljes beállítással június közepére készültünk el.
Harcra készen.
Időközben persze toltunk a határidőn. Az természetes, hogy a dolgok nem mindig mennek olyan gyorsan, ahogy szeretnénk, mint terveztük, de ennek ellenére ez egy gyors projeknek számított.
Mivel Fanni a kampányát júliusban tervezte indítani, ezért bőven határidő előtt elkészültünk.
És ezt mind úgy, hogy közben az élet nem állt meg, mindkettőnknek volt más munkája is ez mellett.
Ilyen ez, ha valaki tervez ! 🙂
Ahhoz, hogy ilyen tempóban készüljön el az oldal bizony kellesz te is! No meg a webes is 🙂
Igazi csapatmunka!
Nagyon jó volt Fannival együtt dolgozni, és a visszajelzése alapján az ő webes sebe is gyógyulni látszik:
Ha volt is rossz élményed online szakemberrel, ne add fel a reményt, inkább keress mást. Mindenki meg fogja találni azt az embert, akivel jól tud együtt dolgozni.
Tudod, néha az igazi előtt egy-két békát is meg kell csókolni…
Ha szeretnél landing oldalt a következő kampányodhoz, akkor keress bátran!