Honlap, dizájn, karbantartás és ajánlat: minden, ami a weboldalkészítésről - Weboldal női szolgáltatóknak

Honlap, dizájn, karbantartás és ajánlat: minden, ami a weboldalkészítésről

Csarkó Edina 2022.09.05.

Mikor van szükség honlapra? Egyáltalán szükséged van rá? Honnan tudod, hogy oké a weboldalad? Mi a lépés, ha kész a weboldal?

Ebben a blogcikkben végigmegyünk a weboldalkészítés körüli minden olyan tudnivalóról, tennivalóról, amit személyes márka építőként, kisvállalkozóként ismerned kell a honlapokról.

Nem 2 perc lesz, azt megígérhetem! 🙂

De ha nincs most időd elolvasni és inkább csöpögtetve kapnál 21 napon át, e-mail keresztül, akkor iratkozz fel itt.

Beszélni fogunk az előkészületekről: a cél, a szöveg, a színek, az arculat, átvesszük a weboldaltípusokat, amelyek közül választani tudsz, különös hangsúllyal a landing oldalakat. Megmutatom, hogy mire figyelj, amikor webest választhatsz és mit tartalmazzon egy ajánlat, amit tőle kapsz. Beszélünk a webdesignról, a webfejlesztésről és érinteni fogjuk a karbantartás fontosságát és mikéntjét is.

Tehát weboldalkészítés előtt, alatt, közben és utána.

Azt szeretném, hogy mire a végére érsz, addigra közelebb kerülj a saját weboldaladhoz (ha van már, ha nincs) és a legtöbb kérdésedre megkapnád a választ, amik hónapok, esetleg évek óta a fejedben vannak.

A célom az, hogy teljeskörűen mindent elmondjak neked, hogy ezután magabiztosabban folytathasd az utad.

Csakis annyira mélyedünk bele egy-egy témába, amennyire neked tudnod kell róla. Fölösleges információkkal nem terhellek.

[KÉP – gif?]

Viszont azt tudnod kell, hogy hiába igyekszem minden gyakori bizonytalanságot lefedni és a fontos dolgokat elmondani, előfordulhat, hogy megválaszolatlanul maradnak benned bizonyos kérdések. Vagy azért, mert még nem értél meg a válaszra vagy azért, mert specifikus a problémád, kérdésed.

Ilyenkor szeretettel várlak egy tanácsadásra, ahol 1-1.5 órában egyedileg, személyre szabottan átbeszéljük a te helyzeted és kérdéseid.

De most vágjunk is bele, én nagyon izgatott vagyok! És te?

Megfordult már a fejedben a kérdés: “Szükségem van-e egyáltalán honlapra? hiszen a vállalkozásom már működik egy ideje, ajánlás útján jönnek hozzám.” Vagy “Hogyan vágjak bele a saját honlap megvalósításába? Foggalmam sincs merre induljak el…”

Meglepő módon, annak ellenére, hogy digitális világban élünk sok vállalkozás nem rendelkezik online megjelenéssel vagy ha igen, akkor az elavult, minimális (elhanyagolt Facebook profil).

[KÉP – statisztika]

Mindeközben a vásárlók több mint 80 százaléka gondolja úgy, hogy egy profi honlap, megjelenés szakértelmet és megbízhatóságot sugároz a márkáról, a cégről.

Hm, elgondolkodtató, igaz?

Milyen előnyei vannak annak, ha van egy honlapod?

  • Egy jól megírt, felépített és felhasználóbarát honlap profizmust sugall rólad és a vállalkozásodról is. Ha a konkurenciád nem rendelkezik ezzel, akkor máris előnyben vagy.
  • A honlapod a tied, azon bármikor elérhető vagy és kedvedre alakíthatod. Ezzel szemben a közösségi média felületeid nem a te birtokodban vannak! Sajnos egyik napról a másikra el is veszítheted őket. (Tudom, hogy ebbe sokan bele sem gondolunk. Természetesnek vesszük, hogy a miénk, pedig sajnos nem.)
  • Szabadon ki tudod fejezni, hogy ki vagy és mivel foglalkozol. Be tudod mutatni a vállalkozásod, a szolgáltatásaid, termékeid, valamint a keresőkön (Google) keresztül is elérnek.
  • Bizalomépítés: Hiába ajánlanak, úgyis megnéznek online. Akaratlanul is a honlapod igényességéből a szolgáltatásod színvonalára fognak következtetni. Ezért nagyon fontos, hogy jó első benyomást szerezz vagyis ha már van honlapod, akkor az legyen profin elkészítve.
  • Célcsoportszűrés, szelekció: a cél, hogy csak az keressen, akinek tudok segíteni: Ahogy a testbeszédünk rengeteget elárul rólunk mielőtt megszólalnánk, úgy a honlapodon a dizájn, a szöveg és a képek is árulkodnak a munkádról. Ha okosan és önazonosan van felépítve, akkor a célcsoportodat fogod bevonzani.
  • Fölösleges kérdések elkerülése: mindenképpen kerüljön fel egyértelműen, hogy kinek és miben tudsz segíteni. Lehet egy külön GY.I.K (gyakori kérdések) szekció is az oldalon, ahol megválaszolunk tipikus kérdéseket. Ez főleg akkor jön jól, ha a szolgáltatásod vagy terméked kevésbé ismert a piacon. Egyrészt időt spórolsz magadnak, mert nem kell ugyanazokra a kérdésekre e-mailben újra és újra válaszolni, másrészt azokat az introvertált ügyfeleket is megfoghatod, akik az összes online begyűjthető információt szeretnék beszerezni , mielőtt telefonálniuk vagy e-mailt írniuk kellene.

A saját honlapod tulajdonképpen „feltesz a térképre”, aktív résztvevője leszel az iparágadnak, segít kapcsolódni a vásárlóidhoz, ügyfeleidhez és lehetőséget biztosít, hogy bemutasd hogyan és miben tudsz nekik segíteni.

Mikor érdemes saját honlapot csinálnod?

Magam ellen beszélek, de én a vállalkozás első pár hónapjában nem ajánlom a saját honlapot.

Fontos, hogy indulj el, vágj bele, próbáld ki magad, mert gyakorlat közben kristályosodik ki, hogy kinek kommunikálsz. Ahogy egyre több ügyfeled lesz, úgy látod majd, hogy kivel szeretsz dolgozni és kinek tudsz segíteni.

A másik ok az, hogy sok kezdő vállalkozó az ügyfélszerzés helyett a dizájnnal, a honlapkészítéssel tölti az idejét.

Tudom, hogy szeretnél professzionális megjelenést, e-mail címet, egységes arculatot, de kezdő vállalkozóként ne erre fókuszálj. Legalábbis ne menjen a pénzszerző tevékenységek rovására, mert ebben a szakaszban még nem prioritás.

Azt is tudom, hogy színeket válogatni vagy hangulattáblát összeállítani sokkal kellemesebb időtöltés, mint leülni egy füzettel és tollal, hogy átgondold a céljaid.

Ha már itt az ideje a saját weboldalnak, akkor hogyan kezdj hozzá? Az elején erre érdemes rászánnod az időt, energiát, mert később rengeteg pénzt (és időt) spórolhatsz azzal, ha letisztázod az alapokat.

Honlapkészítés 0. lépés – Az alapok 1.

Kinek-miben-hogyan segítesz

Összegyűjtöttem néhány kérdést, amelyek közelebb visznek a céljaidhoz és segítenek, hogy teljesebb képet kapj a vállalkozásodról, a célcsoportodról, és hogy miben vagy különlegesebb a konkurenciádhoz képest.

Először nézd meg, hogy jelenleg hogy áll a vállalkozásod, és hogy te hol állsz a folyamatban.

  • Honnan jöttek eddig az ügyfeleid?
  • Honnan szeretnél a jövőben érdeklődőket?
  • Hogyan nézett ki eddig a folyamat, amikor új ügyfeled érkezett: mit mondott, miért téged választott?

Ha ezeket a kérdéseket látva csak bámulsz magad elé üres fejjel, akkor a következő kérdést ajánlom.

Biztosan felkészültél már a honlapra?
Valóban az a következő lépés?

Ha el vagy veszve, nem körvonalazódott még a szolgáltatásod, esetleg nem volt még egyáltalán ügyfeled, akkor érdemes lenne még tapasztalatod gyűjtened, ügyfelekkel dolgoznod és a célcsoportoddal beszélgetni.

Hogy közelebb kerülj a célpiacodhoz tedd fel az alábbi kérdéseket magadnak:

  1. Miért vágtál bele? Gondold át, hogy miért választottad a bizonytalan vállalkozói létet a „biztosabb” alkalmazotti státusszal szemben.
  2. Mi szerint cselekszel nap mint nap? Mi az értékrended? Például szelektíven gyűjtöd a szemetet, mindig figyelsz mások érzéseire, egy jó futás nélkül nem bírod 2 napnál tovább?
  3. Mit szeretsz a legjobban csinálni? Melyik szolgáltatásod (ha több van) az abszolút kedvenc?
  4. Kikkel szeretsz (szeretnél) együtt dolgozni? Írj le róluk mindent!
  5. Melyik szolgáltatásodat kérik a leggyakrabban? Miben kérik a tanácsodat legtöbben? Állíts össze egy sorrendet.
  6. Mihez értesz, mit tanultál?

Legtöbbször nem sikerül minden kérdésre azonnal válaszolni, de ez ne szegje kedved: még a haladó vállalkozók is vissza-visszatérnek ezekhez az alap kérdésekhez.

Minél részletesebben válaszolsz, minél több időt fektetsz a kérdések megválaszolására, annál közelebb kerülsz ahhoz, hogy letisztázd, hogy merre indulj el.

A vállalkozás kialakításának a legnehezebb része, amikor eldől, hogy kinek segítesz, miben és hogyan. És ez idővel változik is!

Teljesen normális, ha nem tudsz minden kérdésre könnyen válaszolni. Saját tapasztalat alapján mondom, hogy ezen a ponton is már kérj nyugodtan segítséget. Keress egy mentort, aki legalább egy lépéssel előtted jár!

2. Mi a célod a weboldallal?

Ha már körvonalazódik, hogy kinek, miben és hogyan segítesz, akkor jöhet a következő lépés:

Gondold át, hogy mi a célod a weboldallal.

Összeállítottam a leggyakrabban előforduló célokat a személyes márkát építők körében:

  • Megjelennél online: Szeretnéd megmutatni magad és a szakértelmedet, hogy az ideális kliensed könnyen rád találjanak? (Ehhez pedig első lépés egy weboldal, hiszen már mindenki online tájékozódik.)
  • Kapcsolatfelvétel: Szeretnéd átláhatóbbá tenni a kommunikációt és végre egy helyre terelnéd az érdeklődőidet, ahol időpontot kérhetnek tőled, felvehetik veled a kapcsolatot?
  • Saját adatbázist építetnél? Szeretnél saját adatbázist, mert tudod, hogy a social media követők nem egyenértékűek az e-mailekkel és legjobb elérése még mindig az e-mailnek van.
  • Értékesítés: Szolgáltatásod, online kurzus, workshop eladása. Növekednél online kampányok segítségével?
  • Tartalomgyártás, értékadás: Szívesen blogolnál, vlogolnál, hogy így eljuss a potenciális vásárlóidhoz és hasznos tartalmakkal segítsd őket?

Ha megvan a cél, akkor abból egy szakértő tudni fogja, hogy milyen típusú weboldalra van szükséged.

Ha esetleg most még jobban össze vagy zavarodva, mint korábban, akkor se ess kétségbe.
Olvass tovább.

Beszéld át egy szakértővel a lehetőségeidet, mert könnyebb olyan valakivel egyeztetni, aki tudja, hogy melyik lehetőség szolgálja leginkább céljaid. Itt sokminden eldől.

Rengeteg időt és pénzt is spórolhatsz magadnak, ha egy hozzáértő válaszol a kérdéseidre. Főleg, ha teljesen új neked ez a világ, esetleg abban sem vagy biztos, hogy mit kérdezz. Ha meggondolatlanul belevágsz, akkor te is könnyen megégetheted magad egy rossz webes tapasztalattal, mint több korábbi ügyfelem is.

Jelentkezz be hozzám egy tanácsadásra, segítek, hogy átlásd a lehetőségeidet, megismerd a piacot, és abból a neked legmegfelelőbb opciót válaszd ki. Elmagyarázom, hogy kinek mi a feladata, mely lépéseket tudod te is elvégezni (ha szeretnéd), és melyeket bízd inkább szakemberre.

Ezzel a tudással felvértezve magabiztosan tudsz majd webdizájnert választani, tudod mire van szükséged és jobban érthető lesz számodra az ajánlatuk ár-érték aránya is.

Erre van szükségem, írok neked!

Letisztáztad, kell a honlap:

Nos, az egyértelmű, hogy előbb-utóbb minden vállalkozásnak szüksége van online jelenlétre.

Hiszen, ahogy megbeszéltük korábban; legitimálja a cégedet, információt nyújt rólad és a termékeidről/szolgáltatásaidról és segít, hogy kiemelkedj a versenytársaid közül.

Átbeszéltük, átgondoltad minden irányból, hogy szükséged van-e honlapra, milyen előnyei vannak. Ennek nem csak azért látod majd hasznát, mert magabiztosan tudod kommunikálni, hogy ki vagy és mit nyújtasz, hanem a céljaidat támogató weboldalt is kiválaszthatod.

Ideális esetben, mire felkeresel egy webdizájnert, webest már tudod, hogy pontosan miért van szükséged a honlapra és azt is, hogyan segítené a vállalkozásodat, ebből pedig pontosan kiderül, hogy milyen típusú weboldalra van szükséged.

Milyen típusok közül választhatsz?

Honlapok fajtái: (példamunka)

Nem kell mindenkinek azonnal egy komplex weboldallal indulni, ezért is fontos, hogy tudd, hogy mi a célod.

Ha nem vagy biztos abban, hogy mire van szükséged, gyere el a tanácsadásra és segítek kiválasztani a neked leginkább megfelelőt.

Mielőtt elköteleződsz egy típus mellett, ismerd meg a többit is. (De azt fontos kiemelni, hogy ez nem egy végleges döntés, nem örökre szól.)

Lássuk a leggyakrabban előforduló weboldaltípusokat:
[KÉP – weboldaltípusok szemléltetve]

  1. Névjegyoldal: bemutatkozó oldal

    A vállalkozásod lényegét bemutató, összefoglaló oldal. Részletezi, hogy mit kínálsz, hogyan, és mi különböztet meg a versenytársaidtól.

    Szakszerűen, lényegre törően van megfogalmazva (erre törekedj, ha te írod a szöveget), hogy a vállalkozásod, projekted vagy a szakmai múltad esszenciája elférjen egyetlen, a céljaiddal harmonizáló dizájnnal készült oldalon.
    Lényegében egy célod van az oldallal, például: információ átadása.

    Később szépen bővülhet, ha szeretnéd.

    Ezt válaszd, ha:

    – Kezdő vállalkozóként szükséged van egy professzionális online megjelenésre, de még nem szeretnél beruházni egy komplex weboldalba.
    – Az ötletedet bemutatnád a világnak.
    – Mindössze egy bemutatkozó oldalra van szükséged.
    – Online „szórólap”-ként és önéletrajzként is gondolhatsz rá.

    Nem neked való:

    – Ha már az induláskor is több funkcióra van szükséged. Pl.: időpont foglalás, szeretnél blogokat is megosztani, több csapattagod van, vagy többrétű szolgáltatást nyújtasz.
    – Szeretnél csaliterméket kínálni, akkor önmagában nem lesz elég.

    [KÉP – névjegyoldal példa: Patri]

  2. Komplex weboldal: egyszerre több funkció, konverzió.

    Ez a „hagyományos” felállás, tudod:
    KEZDŐOLDAL – SZOLGÁLTATÁSOK – ÁRAK – RÓLUNK – KAPCSOLAT

    A komplex weboldal, ahogy a neve is sejteti, akkor ideális a számodra, hogyha:
    – Többrétű szolgáltatásod, komplex vállalkozásod van.
    – Szeretnél edukálni, blogot vezetni.
    – Szeretnél mindent: értékesíteni, feliratkoztatni, bemutatni, elmondani, tanítani.
    – és van is hozzá tartalmad is.
    Nem neked való, ha:
    – Csak egy szolgáltatásod van.
    – Még nem vagy benne biztos, hogy ki a célcsoportod.
    – Most indul a vállalkozásod, egyelőre a teszt fázisnál tartasz.
    – Ha nem akarsz blogolni.

    [KÉP – komplex oldal példa: Andi]

  3. Landing oldal: egy konverzió

    A landing oldal készülhet értékesítési és marketing céllal egyaránt.
    Ez az az oldal, amit mindenki használ és már “mindenki utál”, viszont mind közül ez a leghatékonyabb, ha jól használod. A felépítése rendkívül tudatosan történik az elejétől a végéig egy célra fókuszál.
    Neked való, ha:
    – könyvet árulsz
    – szolgáltatást szeretnél értékesíteni
    – feliratkozókat, érdekődőket, támogatókat szeretnél gyűjteni

    [KÉP – landing példa: Famako, Enikő]

  4. Webshop: tanfolyamok, virtuális/fizikai termékek értékesítése

    Ha sok-sok terméket szeretnél árulni, akkor biztosan erre lesz szükséged.
    Nemcsak azért jó, mert csökkentheted a költségeidet (egy fizikai bolthoz képest) vagy mert növelheted az eladásaidat, hanem sokkal nagyobb közönséget tudsz majd kiszolgálni, sőt akár szorosabb kapcsolatot is kialakíthatsz a célcsoportoddal. (A vásárlás során mindenképpen legyen egy olyan opció, hogy az e-mail címével feliratkozik a hírleveledre, mert ezzel a lépéssel fenntartható a kapcsolat, és nagyobb a valószínűsége az ismételt vásárlásnak.)
    Ha online kurzust vagy szolgáltatást árulnál, akkor beszéljünk mindenképpen, mert nem biztos, hogy a webshop lesz számodra a megoldás.
    Neked való, ha:
    – Egynél több fizikai terméket szeretnél árulni.
    – Fizikai és digitális termékeket is árulsz.
    – Online tanfolyamot szeretnél értékesíteni.
    [KÉP – landing példa: Margit, Szandi, V28, csokis? ]

Mielőtt folytatnánk egy egy kis kitérőt teszünk a landing oldalak felé, mert az egyik legfontosabb lépés a vállalkozásban, ha megérted a landing oldalak szerepét és fontosságát.

Cím: 21 napon keresztül csöpögtetve kérem!

Küldd el nekem e-mailben is, most csak átfutni van időm!

Mi az a landing oldal és miért fontos marketing eszköz?

Miután kialakítottad a márkád irányvonalát, elkészült a honlapod, amely ráerősít, akkor már csak egy lépés van hátra, a vásárlót megismertetni a termékeiddel vagy a szolgáltatásaiddal.

A marketing eszköztár egyik legfontosabb eleme, minden kampány szerves része a „landing page”. Egy olyan önálló weboldal, amely egyetlen jól körülhatárolt céllal jön létre: ezt nevezzük konverziónak.

A landing oldal készülhet értékesítési és marketing céllal egyaránt. Tudod ez az, ahol pénzt vagy e-mail címet szeretnénk a látogatótól elkérni, ezért a felépítése, a szövegezése tudatosan történik az elejétől a végéig.

A kampány során a felhasználó először a közösségi média poszttal, e-maillel, bannerrel vagy hirdetéssel találkozik először, amelyre kattinva érkezik a post-click-page-re, amely a landing oldal.

A kettőnek összhangban kell lennie üzenetben és designban is különben „mismatching érzése” lesz a felhasználónak. Jogosan.

Továbbá, ha összhangban vannak és támogatják egymást, akkor sokszorosára növekszik a konverzió. Köztudott, hogy maximum 8 másodpercünk van, hogy megfogjuk a látogató figyelmét, sőt én úgy látom, hogy sokszor még ennyi sem, mert ha lassan tölt be az oldal, vagy a főcím, esetleg a dizájn nem kelti fel az érdeklődését, akkor valószínű, hogy azonnal el is fogja hagyni az oldalt.

Nem várunk, nem vagyunk türelmesek.

Ha a lassú betöltődés ellenére vár, akkor már ott márkafanatizmus van vagy annyira olcsó/különleges a termék, az ajánlat, hogy megvárja.

Így néz ki gyakorlatban:

  1. Tegyük fel, hogy a célod a lead generálás, azaz szeretnél feliratkozókat gyűjteni, hogy bővítsd az e-mail listádat. Ehhez elkészíted a csali anyagodat.
    Mi az a csali anyag? A csali anyag, lead magnet/freebie egy ingyenes ajándék vagy a szolgáltatásod egy értékes részlete, amely arra ösztönzi a potenciális érdeklődőket, hogy feliratkozzanak az e-mail listádra, és akár a közösséged részévé váljanak. Regisztrációért, e-mail címért cserébe kapnak valami értékeset. Fontos, hogy amit ígérsz, azt tényleg hozza az ingyenesen kapott anyag, sőt minél nagyobb értéket adsz, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a fizetős szolgáltatásaidat is igénybe veszik majd. Ne sajnáld a tudásod!
  2. Azon a közösségi platformon, ahol leginkább megtalálható a célközönséged (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, Youtube vagy Google-ben) hirdetést indítasz a csali anyagra.
  3. A hirdetés célja, hogy elérd, kattintsanak a linkre, amely egy landing oldalra érkezteti az érdeklődőket, ahol megkapja az anyagot az e-mail címéért cserébe.
  4. A hirdetésed és a landing oldal összekapcsolása biztosítja, hogy az érdeklődő tudni fogja, hogy jó helyre érkezett, ez pedig növeli a konverzió valószínűségét.

Ha a kattintás után forgalmas kezdőlapok, zsúfolt termékoldalak helyett egy letisztult, világos céllal készült oldalra érkezik a leendő vásárló, akkor sokkal nagyobb a konverzió valószínűsége. Így pedig a hirdetésre kifizetett kattintások is értékesebbé válnak.

Landing oldal típusai:

Célja, hogy valamilyen cselekvésre bírja rá a látogatót.

Leggyakrabban a cél az értékesítés és a feliratkozógyűjtés. Mivel több mint 10 féle oldal létezik, ezért most csak a leggyakrabban használt típusokat mutatom be.

Azért is érdemes ismerni az opciókat, mert a célod határozza majd meg, hogy melyik típusra lesz szükséged.

1. Feliratkozó gyűjtés 1. (squeeze landing page/opt-in page):

Ezzel a típussal már biztosan nagyon sokszor találkoztál, egy olyan rövid landing oldal, amely célja, hogy az ingyenes anyagért cserébe az érdeklődők megadják az e-mail címüket (a fenti példa esetén ilyet használunk)

Jellemző, hogy rövid, lényegre törő, nem edukál, nem mutatja be a márkát. Lényegében annyi, hogy adok neked valami hasznosat és fizethetsz érte az e-mail címeddel. Gyakran használják, ha valamilyen letölthető dokumentumot, e-bookot kínálnak az adatokért cserébe.

Mivel rövid és kevés szöveget tartalmaz, ezért lényeges a meggyőző headline, a grafika, kép, amely könnyen érthetővé teszi, hogy mi az ajánlat, és egy CTA: Call-To-Action gomb, amely informálja a látogatót következő lépésről.

[KÉP – példa]

2. Feliratkozó gyűjtés 2. (Lead capture):

az egyik leggyakrabban használt típus, célja a feliratkozó- és információgyűjtés, az e-mail listád bővítése.

Hosszabb mint az előzőleg említett opt-in page, mert itt több adat begyűjtésére is lehetőség van. E-mail címen felül minél több személyes adat megszerzése a cél, hogy a marketing funnel további szakaszában használt kommunikációt minél inkább a célcsoportra lehessen szabni. Fontos figyelni az adok-kapok arányára is, azaz, hogy mit kínálunk a kért adatokért cserébe.

[KÉP – példa]

3. Sales page (értékesítési oldal):

a landing oldalak nehézbombázója, a marketing funnel utolsó állomása, mert az értékesítés a cél. Itt nem e-mail címet, adatokat kérünk, hanem eladni akarunk.

Különböző hosszúságban készül, ökölszabályként elmondható, hogy minél drágább az eladni kívánt termék vagy szolgáltatás, annál hosszabb a sales page.

Amit mindenképpen tartalmaznia kell, a minimum:

  • Főcím (Headline)
  • Ajánlat
  • CTA (hogyan szerezheti meg amit ajánlunk)

A feladat, hogy az ügyfelet a jelen helyzetből (Headline) eljuttassuk a megoldásig (CTA). A hosszú értékesítési landing oldalak több kötelező elemet tartalmaznak, mert a cél a vásárlásra ösztönzés, a konverzió.

Ezek az elemek szerepeljenek minden hosszú értékesítési landing oldalon (long form sales landing page):

  • Headline (Fontos, mert tízből nyolc ember innen nem jut tovább)
  • Hook (ezért olvas majd tovább)
  • Tulajdonságok és előnyök
  • Kifogáskezelés
  • Ellenállhatatlan ajánlat (CTA)
  • Garancia
  • Hitelességi elemek (Social proof)

[KÉP – példa]

Két fontos összetevője van a landing oldalnak: a szöveg és a tálalás (webdesign).

Mindkettőt érdemes szakemberre bízni, mert nagyban tudja befolyásolni, hogy a látogató hogyan érez az ajánlatoddal kapcsolatban.

A szövegíró a célközönséged nyelvén, marketing szempontokat figyelembevéve vezeti a szöveget. A dizájner pedig úgy tálalja, hogy az célba is érjen, valamint figyel arra, hogy a landing oldal következetesen kövesse a vállalkozásod vizuális elemeit, a brandinget.

A jó szöveg és dizájn kéz a kézben járnak, erősítik egymás hatását, és együttesen növelik a konverzió valószínűségét is.

4. Köszönő oldal:

Minden feliratkozó és sales oldal után érdemes automatizálni egy köszönöm oldalt is.

Egyrészt udvarias, figyelmes gesztus, amely megerősíti a feliratkozót vagy vásárlót, hogy jó döntést hozott, másrészt további lehetőség számunkra, hogy erősítsük az ügyfélkapcsolatot.

Linkelhetjük a szakmai blogunkat, a vállalkozásunk közösségi média oldalait vagy egyszeri ajánlatot, akciót is kínálhatunk.

[KÉP – példa]

5. Termékoldal:

Akkor érdemes ezt választani, hogyha van egy terméked vagy szolgáltatásod, amelyet szeretnél kiemelni, minden látogatóval megismertetni.

Például egy könyv, amelyhez a nevedet kötik vagy a legnépszerűbb terméked, esetleg az, amelyet a legtöbben keresnek.

Előnyös, mert van hely és lehetőség a tulajdonságokról, és arról is részletesebben írni, hogy miért javítja majd az érdeklődő életminőségét/könnyíti meg a munkáját a termék. Erre egy rövidebb termékleírás nem igazán alkalmas.

Visszajelzéseket, használati útmutatót, videós bemutatót is el lehet helyezni. Itt a dizájnnak még jelentősebb szerepe van, jöhetnek a profi termékfotók!

Hátránya, hogy mivel a honlap része, ezért az oldalról is könnyebben el lehet kattintani (például más menüpontokra) anélkül, hogy a konverzió létrejönne, viszont egy -egy kampány erejéig “leválaszthatjuk” az oldalról.

[KÉP – példa]

6. A kezdőoldal landing page:

jelenleg nagyon gyakori, hogy már a komplex weboldal esetében is a kezdőoldal egy jól felépített landing oldal.

Olyan, mintha a komplex weboldal, névjegyoldal és landing oldal összes jó tulajdonságát összegyúrnánk.

[KÉP – példa]

7. Leiratkozó oldal:

abból a célból készül, hogy a leiratkozókat még az utolsó pillanatban rávegye arra, hogy mégis maradjanak. Lehetőség van a személyiségünket, a márka – ha belefér a kommunikációba – viccesebb oldalát is megmutatni.

[KÉP – példa]

8. Felugró ablak/Pop-up page:

az a rövid felugró oldal, amely feladata, hogy megfogja a látogató figyelmét mielőtt a honlapunkra ér. Akkor érdemes használni, ha szeretnénk az aktuális akciónkat, letölthető anyagunkat promózni. Arra is alkalmas, ha a honlapra látogatókat életkor alapján szűrni szeretnénk. Leghatásosabb az exit-popup, amely akkor ugrik fel, amikor a látogató elhagyni készül épp az oldalt.

[KÉP – példa]

+1: 404 hibaoldalak:

igaz, nem klasszikus landing oldalak, de rengeteg lehetőség van bennük.

Az alap, hogy a honlapunkra mutató helyes link legyen feltüntetve az oldalon, hogy ne veszítsük el a látogatót véglegesen. Ezen felül pedig érdemes kihasználni a felületet, hogy megmutassuk a márkát vagy a vállalkozásunkat.

Néhány példa:

IKEA

PURINA

NETFLIX

A landing oldal kitérő után folytassuk, ahol abbahagytuk.

Cím: 21 napon keresztül csöpögtetve kérem!

Küldd el nekem e-mailben is, most csak átfutni van időm!

Mielőtt elkezdjük a munkát

Eljutottál oda, hogy tudod, hogy mi a célod a weboldallal, és van arról is elképzelésed, hogy milyen formában szeretnéd megjeleníteni, melyik típus való neked.

Következő lépés, hogy kérj ajánlatot a neked szimpatikus webesektől.

Ajánlatkérés

Két dolog van, ami alap, ha ajánlatot kérsz valakitől:

  1. Legyenek referenciái, ajánlásai (ha nincs, az sem baj, de akkor legyél tisztában azzal, hogy kezdő)
  2. Vállalja fel az arcát: mielőtt szerződtök, beszéljetek telefonon vagy videóhívásban, mert ez egy nagy projekt és a szimpátia elengedhetetlen.

Milyen a jó ajánlat? Mit tartalmazzon mindenképp?

  • Személyre szabott: legyen egyértelmű, hogy neked készült. A webes tudja, hogy kinek adja és milyen célból.
  • Pontos: Mire vonatkozik az ajánlat és mire nem? Mit tartalmaz (és adott esetben mit nem)? Ez a későbbi félreértések elkerülése végett muszáj.
  • Összeg (akár tételesen): ez magától értetődő: tudd, hogy milyen kiadással számolj és kérdezz bátran, ha valami nem világos. A válaszadási hajlandóság, milyenség is egy jó szűrő. 🙂
  • Teljesítési határidő
  • Ütemterv: így mindenkinek átlátható a folyamat, és azt is látni fogod, hogy neked mit és mikorra kell elkészítened.
  • Módosítási körök: Egy weboldalkészítés módosítási körök nélkül nem létezik, biztosan lesznek, erre készülj fel te is. De az, hogy hányat tartalmaz az ajánlat és milyen feltételekkel, az mindenkinél más és más.
  • Legyen érthető: ha bármelyik része nem az, akkor kérdezz! Legalább ezzel látod, hogy hogyan működik köztetek a kommunikáció.

A fentieken túl még plusz pont, ha ezeket is tartalmazza az ajánlat vagy beszéltek róla:

  • Felmerülő kérdésekre válasz: kommunikációs felület, fizetés ütemezése, módosítási körök mikéntje.
  • A projekt egyéb költségei: tárhely, külső szoftver, bővítmények stb.
  • Utógondozás:
    Nem muszáj tartalmaznia az ajánlatnak, de legyen róla szó, hogy ha elkészült a munka, akkor utána, ha szeretnéd az oldalt továbbfejleszteni vagy igényed van karbantartásra, akkor számíthatsz-e rá.

Akkor kezdődhet a közös munka!

A továbbiakban tisztázzuk, hogy mi az, amit össze kell készítened weboldalkészítés előtt (amire a webesnek szüksége van), és ezek közül esetleg mit szervezhetsz ki.
(Ökölszabály, hogy a büdzséd határozza meg, hogy mi az, amit te oldasz majd meg, és mi az, amit kiszervezhetsz.)

Cím: 21 napon keresztül csöpögtetve kérem!

Küldd el nekem e-mailben is, most csak átfutom!

Ezt készítsd össze

Az alábbi dolgokra lesz szükséged, ha saját weboldalt szeretnél.

Ezeket készítsd össze a webesednek:

1. Cél: tulajdonképpen az egész első fejezet (#belső link) erről szólt, úgyhogy most csak nagy vonalakban ismertetem. Ha ezekre a kérdésekre leírod a választ, azzal rengeteget segítesz majd a webesednek (és persze magadnak is, mert képben leszel).

Az alábbi listák segítenek dönteni, csak válaszd ki, hogy melyik jellemző a céljaidra:

  • Információ átadása a látogatónak (pl.: bemutatkozás).
  • Lehetőséget adni árajánlatkérésre és a kapcsolatfelvételre.
  • Szolgáltatást, terméket értékesíteni egy landing page-en.
  • Időpontfoglalás
  • A piacod edukálása ingyenes írások és/vagy tanfolyam segítségével.
  • E-mail lista gyűjtése.

Frissítés gyakorisága:

  • Milyen gyakran frissül majd a tartalom a honlapodon? Pl.: szakmai cikkek, blog, referenciák
  • Milyen referenciákat és milyen formában szeretnél tálalni az oldalon?
    – Keveset de részletesen.
    – Kompex, nagy projekteket.
    – Sokat, de egyszerűen megjelenítve.
  • Egyelőre csak alap információkat szeretnél közzétenni a honlapon, amelyek viszonylag ritkán változnak. (Pl.: évente az ár)

Rendelkezésre álló összeg:

  • Mennyi időt és pénzt tudsz ráfordítani?
  • Gyors és olcsó vagy minőségi, profi munkát szeretnél?

Ne ijedj meg, létezik középút!
Attól, hogy nem szeretnél több százezer forintot költeni a weboldaladra még lehet profi és egyedi megjelenésed!

A titok annyi, hogy neked kell több munkát befektetned:

  • Meg kell találnod a számodra legjobb weboldalkészítőt.
  • A logóról is lemondhatsz, ideiglenesen.
  • A szöveget megírhatod magadnak, ami szuper lesz, mert beleásod magad a szövegírás rejtelmeibe, ami után a posztolás és az e-mail írás is jobban megy majd.

2. Domain név:

A névválasztás talán az egyik legegyszerűbbnek tűnő, de a legösszetettebb kreatív agymunkát igénylő feladat. (és ezzel szoktak a legtöbb időt foglalkozni a friss vállalkozók :))
Ha a vállalkozásodnak már sikerült nevet találnod, akkor nézd meg, hogy az a domain név szabad-e. Kattints ide, itt megnézheted. Személyes márka esetén pedig nagyon könnyen megtalálhatod a megoldást, legyen a neved!

3. Tárhely:

A tárhelyet általában a domain névvel együtt le is tudod foglalni (vagy a webesed). Ha nem ismered ki magad a különböző tárhelyszolgáltatók között, akkor mindenképpen kérd ki egy webdizájner véleményét, mielőtt valamelyik mellett elköteleződsz. Én ajánlom a sybell.hu-t, évek óta náluk vagyok és a felület könnyen kezelhető, a support gyorsan elérhető.

4. Tartalom (képek és szöveg)

Képek:

Tudod ugye, hogy a jó képek mennyire fontosak?!
Az ügyfeled fejével gondolkodj:
Minőségi kép = minőségi szolgáltatás.

A profi képekhez szakemberre lesz szükséged, ezt már nem készítheted magad. (Ha fotós vagy, és meg tudod oldani, akkor persze nyugodtan. Mondjuk magadat, akkor sem tudod (úgy) lefotózni 😛 )

Ha te vagy a vállalkozás arca, akkor nem maradhatsz a háttérben. Rád épül a kommunikáció, te adod a márka alapját, a te szaktudásodra épül. Veled fognak dolgozni az ügyfeleid, ezért rád kíváncsiak. Mutasd meg hát magad!

Ha még nincsenek képeid, akkor keress egy fotóst, akinek megfogott a stílusa és neked megfelelő áron dolgozik. Gondold át, hogy milyen hangulatot szeretnél átadni. Ha csapatban dolgozol, akkor nyugodtan mutasd be őket is!

Szöveg:

Fontos, hogy már a projekt kezdetekor döntsd el, hogy te szeretnéd írni a szöveget, vagy megbízol vele valaki mást.

Nagyon kevesen jönnek hozzám kész szöveggel.

Ez nem is lenne baj, de a legtöbben nem kérnek hozzá profi segítséget, nincs igazán idejük/kedvük megírni és végül beletörik a feladatba a bicskájuk. Sőt, a weboldal átadása is sok esetben emiatt csúszik.

Ha tudod előre, hogy ez egy hosszadalmas, összetettebb feladat, akkor valószínűleg feladni sem fogod. (Megsúgom, ha részletesen válaszolsz a korábban már ismertetett kérdésekre, akkor nagy valószínűséggel a szöveget is meg fogod tudni írni.)

Ha úgy döntesz, hogy magad írod a weboldal szövegét, akkor engedd meg, hogy segítsek neked egy kicsit (remélem jól átgondoltad a döntésed:)).

Kettő tipp, amelyet végig tarts észben az írás során. (akár írd fel, és ragaszd a monitorodra):

  1. Mindenki saját magára kíváncsi!
    Ne magadról beszélj, hanem arról, ami az álomügyfelednek fontos! Igen, még a te weboldaladat olvasgatva is az fogja érdekelni, hogy neki miért jó, ha vásárol tőled, ha együttműködik veled, ha megbíz téged. Tehát ne magadról írj, hanem fordítsd át: mindaz a tudás amit megszereztél, hogyan lesz az ő hasznára?
    Pl.: ne csak felsorold az elvégzett képzéseidet, iskoláidat, hanem írd le, hogy mi az, amit ott tanultál, és hogyan segít(ett) téged/korábbi ügyfeleidet a hétköznapokban vagy a konkrét probléma megoldásában.
  2. A kevesebb több.
    Tudd, hogy hol fontos részletesen írni és hol nem szükséges. Például, ha egy felső kategóriás terméknek készül a landing oldal, akkor sorolj fel minden értéket és előnyt. Ezzel szemben azt, hogy kinek segítesz, miben és hogyan, egyetlen bővített mondatban is el kell tudnod mondani.
    Ha még mindig van kedved magad írni, de több segítségre lenne szükséged, akkor ajánom az Online Akadémia képzését a témakörben: Marketing szövegírás

Nem tudod, hogy belevágj-e a szövegírásába vagy inkább kiszervezd?

Ezért jó, ha te írod a szöveget:

  • Pénzt spórolsz vele.
  • Sokat tanulsz majd a folyamat alatt, ami később jól jöhet ha posztokat, vagy hírlevelet szeretnél írni.

Ezért jó, ha szövegíróra bízod:

  • Időt spórolsz vele, nem csúszik a weboldalad készítése.
  • Kívülről, külső szemlélőként néz a vállalkozásodra, képes a célcsoportod fejével is gondolkodni.
  • A webessel együttműködve a stratégiai szöveg növeli a konverzió valószínűségét.

Kérj ajánlatot három-négy szimpatikus szövegírótól, hogy lásd, hogy milyen összeggel kell kalkulálnod és ha van szabad 3-4 órád (estéd/reggeled/délutánod/éjszakád) akkor ülj le egy papírral és írj.

Majd másnap olvasd fel magadnak hangosan és mutasd meg 2-3 embernek (aki a célközönségedhez tartozik), hogy mondja el a véleményét róla (mennyire emészthető, érthető, gördülékeny).

Ez segíteni fog a döntésben, látod majd, hogy mennyire fekszik neked az írás, mennyire sikerült jól a szöveg és megtartanád-e (és egyáltalán volt-e időd erre).

A szövegírónak is szüksége van inputra szóval, ha leülsz és foglalkozol vele, de később mégis szövegíróra bízod, akkor sem lesz kidobott idő, amit rászántál.

A tudatos tervező már kész szöveggel jön (megírta vagy megíratta) általában nem kezdő, ő már tudja, hogy mitől döglik a légy.

Annyit még elárulok, nem 10 perces munka!

Szóval ne legyél csalódott félóra után, ha még sehol nem tartasz.
Több nap, több hét is lehet.

Hosszú landing/sales oldal szövegét mindenképp szövegíróra bíznám, rövidebb technikai oldalakhoz, feliratkozógyűjtéshez viszont megírhatod te is.

Ha nehezen bánsz a szavakkal, sosem voltál jó fogalmazásból, vagy úgy érzed, hogy inkább profira bíznád (nincs időd, kedved), akkor jelezd ezt ajánlatkérésnél és megoldjuk!
Ne engedd, hogy ez álljon közéd és a tökéletes weboldal/landing oldal közé.

Mi lenne, ha a weboldalam magam készíteném el első körben?

Lehet!
Ha érzed magadban az erőt, vagy szeretnéd megtanulni a szakmát, akkor hajrá!

Vannak ingyenes online oldalak, amelyek erre teret adnak (WIX stb) vagy ott a WordPress, amely egy fokkal már bonyolultabb, de megtanulható.

Vannak szuper képzések, amelyek segítenek ebben, én az alábbiakat ajánlom:

  • Webdesign képzés
  • Frontend képzés
  • WordPress weboldal készítése és marketing: Tacit Projekt
  • Shopify weboldalak készítése
  • Squarespace Template

Sokan megpróbálják költségcsökkentés céljából, de ne felejtsd el, az idő pénz! Próbáld meg, de ha nem a te asztalod, akkor időben engedd át profinak!

Mindent viszont ne csinálj egyedül!

Vagy a szöveget vagy a weboldalkészítést bízd rá szakértőre Ha a weboldalkészítést egy olyan szakértőre bízod, aki gyorsan és hatékonyan létre tudja hozni a legjobb megoldást a számodra, akkor rengeteg időt, pénzt és idegeskedést fogsz megspórolni, és nem utolsó sorban egy hosszú távon is jól működő weboldalt kapsz.

A tervezés ezen szakaszában is nagy segítségedre lehet egy egyszeri konzultáció.

A munkám része, hogy kiismerjem magam a különböző lehetőségek, felületek között, így ha átbeszéljük a céljaidat, akkor könnyen tudok neked lehetőségeket felvázolni. Ami neked valószínűleg több napi kutatómunka lenne, azt én egy óra alatt elmondom neked, speciális a te esetedre szabva.

Ha bizonytalan vagy, nem tudod, hogy melyik megoldás támogatja a céljaidat leginkább, akkor jelentkezz be hozzám egy konzultációra és segítek.

Honlap elkészítésének lépései:

Ahogy már korábban írtam erről, ajánlatkérés előtt gondolt át, mi az amit szakemberre bíznál és mit hozol te. Így lesz az együttműködés gördülékeny és hatékony!

Az egyik tévhit, amellyel gyakran találkozom, hogy sokan nem is gondolják, hogy szükségem van inputra, mielőtt elkezdünk dolgozni. Valóban, a weboldalt én csinálom, de szükség van rád is, mert fontos, hogy a végeredmény téged tükrözzön (és a szolgáltatásod te ismered, a képekhez pedig te kellesz)

A másik dolog amibe általában nem gondolnak bele az (online térben) tapasztalatlan vállalkozók, hogy a weboldal szöveges tartalmára a design előtt szükség van.

Miért kell a weboldalszöveg a designhoz?

A webdesign a tartalomból épül fel, azt prezentálja, tálalja gyorsan befogadható könnyen feldolgozható formában. A képeknek is funkciója van: azok segítik megérteni az üzenetet.

Sikerült minden kérdést tisztázni, végre kezdjük a munkát!

Nézzük, hogy a gyakorlatban mire számíthatsz, hogy néz ki a weboldalkészítés folyamata.

Együttműködés menete:

Ez egy ütemterv, változások adódhatnak, ahogy haladunk előre a projekttel. Rugalmasan alkalmazkodni fogunk a felmerülő anomáliákhoz, hogy a lehető legjobb ütemben haladjon a megvalósítás.

Ehhez viszont rád is szükségünk van, így kérlek, a gördülékeny haladás érdekében, a projekt alatt ütemezz te is időt az alábbiakra: az anyagok biztosítása, átküldése, fotózás és a visszajelzések.

Így néz ki nálam a folyamat dióhéjban:

  1. Kapcsolatfelvétel
  2. Weboldal Brief kitöltése
  3. Intro-call: 15 perc
  4. Ajánlatadás
  5. Szerződéskötés, előleg, ütemezés
  6. Meglévő anyagok átadása (logo, webszöveg, képek): erről írtam már részletesen itt (#belső link), hogy mi az, amit neked kell előkészítened vagy kérésre általában a webdizájner is tud ajánlani szakembereket.
  7. Piackutatás, drótváz, sitemap kialakítása
  8. A drótváz átbeszélés
  9. Webdesign terv elkészítése
  10. Webdeisgn terv/ prototípus prezentálása
  11. Visszajelzések alapján a látványterv véglegesítése
  12. Weboldalfejlesztés
  13. Weboldal tesztelés, finomítás, átadás
  14. Hogyan tovább megbeszélése, nem engedem el a kezed

A két gyakrabban feltett kérdés, hogy milyen hamar lesz kész a weboldal és hogy mennyibe fog kerülni.

Ugye az, hogy mennyibe fog kerülni az attól függ…
és, hogy mikor készül el? nos az is…

Ha kisvállalkozókkal dolgozom együtt, akkor általában egy-két hónap alatt készül el a honlap az egyeztetésekkel, változtatásokkal és visszajelzésekkel együtt.

Pontos árat és határidőt minden alkalommal egyénre szabottan határozok meg, hiszen mindegyik projekt más és más.

Cím: 21 napon keresztül csöpögtetve kérem!

Küldd el nekem e-mailben is, most csak átfutottam!

2. Weboldal – dizájn, webfejlesztés:

Design

Te tudod milyen manapság a jó webdesign?

Maradok hű közgazdász énemhez és azt mondom: attól függ:
Kinek? Mikor? Milyen célra?

Na jó, azért vannak alapvetések és a következő e-mailekben tipikusan kisválallkozásokra fókuszálva fogjuk a témát körbejárni.

A webdesignról általánosságban:

A webdesign az eszköz arra, hogy az oldal fő üzenetét a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban átadjuk a látogatónak.

A jó webdesign átlátható, informatív (reszponzív természetesen) és a szöveg köré épül, hiszen azt hivatott kiemelni.

A rossz webdesign úgy kezdődik, hogy “készíts egy sablont, majd utána belerakom a szöveget”.

Ez így nem működik, legalábbis jól biztosan nem.

Az optimális webdesign a szöveget emeli ki, saját képekkel karöltve. Lehet stock fotókat is használni természetesen, ha olyan a tevékenység és ha nincs (elég) saját kép, de azok mindenképp legyenek informatívak.

A fotóknak jelentős szerepe van az oldalon, nemcsak helykitöltők és szépek. A jó fotók beszédesek, segítik a gyors megértést, a szöveg feldolgozását.

Ahogy az irány az élet minden területén már évek óta elindult a „kevesebb több” elv felé, itt sincs ez másként.

Nincs szükség animációkkal teli oldalra, “csili-vili” díszítésekre és színkavalkádra. Letisztult környezet, ami a figyelmet a fő üzenetről nem tereli el, és nem terheli meg a látógató agyacskáját fölösleges információval.

Kap így is eleget a mindennapok során.

Sok whitespace, letisztult színpaletta, 1-2 betűtípus.

Persze az oldal lehet színes, és animált is (#belsőlink lentre ahol a trendeknél az animációt megemlítem), nem erről van szó. De a színeknek legyen jelentősége és az animációknak legyen valódi funkciója!

De manapság az is menő, ha csak a szöveg van és semmi más.
Külső szemmel olyan, mintha “lespórolták volna a munkát” a designról, pedig nem (persze, van olyan, hogy tényleg, de én nem erről beszélek most).

Nem véletlen, nem hanyagság. Emögött tudatosság, tervezés van.

Itt jön képbe a piackutatás, stratégia, pontos célközönség meghatározás és a UX tervezés.
Ezek közül biztosan minden ismered már, egyedül az a csúnya utolsó kifejezés lehet ismeretlen a számodra: UX tervezés.

Mi az a UX (User Experience) tervezés?

Megígérem, hogy érthető és rövid leszek, pont csak annyira megyünk bele, hogy átmenjen a lényeg!

A UX stratégia segítségével olyan digitális termék hozható létre, amelyet szeretnek a felhasználók. Maga az elnevezés is felhasználói élményt jelent. Ha szeretik, akkor szívesen használják, és ezzel a dizájn eléri a célját, és így a cég is.

Ha a vállalkozásodnak, a cégednek szüksége van egy honlapra, az egy olyan projekt, amelynek az üzleti stratégiát kell követnie. Nem egy egyszerű sablon, amelyben kicseréljük a színeket és a képeket, hanem komoly kutatómunka, a döntéshozókkal (veled) való szoros együttműködés.

A vásárlói visszajelzések figyelembevételével és a vágyott eredmény alapján készül. A cél, hogy élményt adjon a felhasználónak, mert úgy szívesen kerül vele interakcióba.

Persze ehhez már komoly erőforrásra van szükség, ez nem kezdő/kis vállalkozóknak szól, és nem egy emberes feladat (szövegíró, marketinges, UX tervező-webdesigner stb.).

Kisvállalkozóként nincs is szükséged rá, helyette a legjobb választás számodra, ha egy olyan szakemberre bízod a weboldaladat és landing oldalad elkészítését, aki a UX alapokkal tisztában van és átlátható oldalt készít neked, a célt folyamatosan szem előtt tartva.

Ahhoz, hogy tudd, hogy mit szeretnél kommunikálni, legyen kialakítva a szolgáltatásod, az ajánlatod.

Egy ütős ajánlatra van szükséged, amire az álomügyfeled egyszerűen nem tud nemet mondani.

Ha ez megvan, akkor készül a szöveg, amit vagy te írsz (ha értesz hozzá, van affinitásod hozzá), vagy szakemberre bízod. Erről az első részben részletesen írtam, itt tudod elolvasni (#belső linkelni)

Hogyan alkalmazd az aktuális trendeket kisvállalkozóként?

A trend itt is olyan, mint a divatban. Jól megmutatja az irányt, viszont nem kell kisvállalkozóként egy az egyben átültetned. Nem változtathatod állandóan az oldalad az aktuális trendeknek megfelelően, ahogy a ruhatáradat sem cseréled le évente.

A trend elsősorban a nagyoknak szól. A Coca-Cola a milliós (milliárdos?!) költségvetésével és a szakma legjobbjaival együttműködve valószínű, hogy nemcsak követi, de alakítja is a trendeket évről-évre.

Ez nem a magyar kisvállalkozó, az önmegvalósítók súlycsoportja, de nem baj. Ahogy az sem, hogy nem a kifutóról választjuk a ruháinkat.

Mi, designerek inspirálódunk a trendekből, a nagyokból, figyeljük az irányzatok alakulását és ha a projekt megköveteli, akkor alkalmazzuk is.

Személyes márka építőként pedig jobb elérést érsz el, ha a legtrendibb weboldaldizájn helyett saját magadat és az egyéni stílusodat viszed bele a vállalkozásodba, mert azzal tud kapcsolódni a potenciális vásárlód.

Így az online megjelenés tervezésénél, a weboldalnál, az arculatnál is fontos szempont a “nekem tetszik”, mert így a személyiségedet és a saját stílusodat is kiemeljük. De mindig figyelembe kell venni a célcsoport igényeit és soha nem szabad felülírni.

Például egy extrém példával szemléltetve; ha te szereted a pinket, de gyászterapeutaként dolgozol, akkor nem célszerű pinket használnod, máshol kell majd kiélned ennek a színnek a szeretetét.

Általában az énmárkát építők körében, a szolgáltatóknál igény is van arra, hogy a nekik tetsző stílust képviselje a weboldaluk. Ez természetes, hiszen róla szól, őt hivatott prezentálni, de a fókusz maradjon az egyensúlyon.

Cím: 21 napon keresztül csöpögtetve kérem!

Küldd el nekem e-mailben is, most csak átfutottam!

Arculat és színek

Miért fontos az arculat?

Ez az, ami messziről, félszemmel is felismerhetővé teszi a márkádat. Mivel az emberi agy hatvanezerszer gyorsabban dolgozza fel az információt képekből, mint a szövegből, ezért fontos, hogy a vállalkozásod legyen felismerhető.

Mit értek arculat alatt?

Kezdővállalkozónak: következetes szín és betűtípus használata weboldalon, social media felületen, e-mailben.

Haladó vállalkozóként: logó, névjegykártya, következetes minta, grafika, ikon használat, designolt pdf, social media és hirdetés kreatív layout.

Szuperhaladó szint: márkázott printelt anyagok (toll, ruha stb.), egyedi e-mail aláírás, social media és hirdetés kreatívak egyedi tervezése egyesével. Ide már arculat kézikönyvre is szükség lesz!

Amivel még fokozni lehet: egyedi e-mail sablon, egyedi illat (bolt esetén), bemutatkozó kiadvány tervezése, egyedi FB borítókép, mappa, szórólap, levélpapír stb.

Kezdőként nem kell túlmisztifikálnod, először elég, ha a színek, betűtípusok használata következetes, esetleg van egy-két ikon, minta, ami ismétlődik a kommunikációdban. Személyes márkaként fontos, hogy szeresd, téged képviseljen, viszont szólítsa meg a célközönségedet is.

Hogyan válassz színeket:

Személyes márka építése esetén válaszd egyszerűen a neked tetsző színeket (de legyen összhangban a tevékenységeddel és a célközönséggel!)

A színek jelentése alapján is dönthetsz.

A színek pszichológiája azt kutatja, hogy a különböző színek hogyan hatnak az emberekre.

[KÉPek]

Piros: nagy érzelmek: szenvedély, szeretet, erő, izgalom, harag, gyorsaság.

Sárga: vidám, boldogság, figyelem felkeltése, energikusság, figyelem

Zöld: természet(esség), egészség, biztonság, szerencse, irigység.

Kék: férfiasság, hozzáértés, biztonság, kiszámíthatóság, kiegyensúlyozottság.

Rózsaszín: kedvesség, gondoskodás, kifinomultság, nőiesség, őszinteség.

Lila: képzelet, misztikum, tekintély, erő.

Barna: természet, kitartás, biztonság

Narancssárga: melegség, izgalom, lelkesedés, boldogság

Fekete: érzelmek: erő, bátorság, luxus, szomorúság, félelem,

Fehér: érzelmek: boldogság, tisztaság, ártatlanság, békesség

Na most, hogy már túl vagyunk az arculat kialakításán, – nem is volt olyan nehéz, igaz? – nézzük meg hogyan alakul a webdesign tervezés folyamata.

A webdizájn tervezés folyamata

Az első fejezetben már írtam részletesen a weboldalkészítés folyamatáról. (#belsőlink)

Itt a webdizájntervezés fázisait sorolom fel:

  • Piackutatás, versenytárselemzés
  • Célközönség meghatározása (Kihez fogunk szólni? Kit szeretnénk megszólítani?)
  • Értékajánlat, szolgáltatások letisztázása (bizony ez is ide tartozik)
  • Hangulattábla, stílus kialakítása, arculati elemek meghatározása
  • Oldalstruktúra, oldaltérkép kialakítása
  • Szöveg 80%-os átadása
  • Drótváz elkészítése (szöveg alapján)
  • Drótváz átbeszélése
  • Webdesignterv első verzió, weboldalszöveggel
  • Javítások, módosítások a megbeszélés alapján
  • Végleges webdesignterv, végleges szöveggel

Miért nem a weboldalépítéssel kezdjük?

Erről részletesen itt beszéltem korábban is (#belsőlink), de a lényeg, hogy a webdizájn a mondanivalót emeli ki, és segíti közvetíteni azt. Ezért fontos, hogy a szöveg jön előbb, és köré épül a dizájn, majd a weboldalépítés.

Képek:

Miért fontosak a saját képek? Kellenek-e? Kinek kellenek?

A képek segítik az információ gyors célba érését, és támogatják az oldal tartalmát, fő üzenetét.

Stock fotókat, hangulatképként, háttérképként érdemes használni, esetleg szemléltetni a munkád, ha nincsenek ehhez saját képeid.

A weboldalon használhatunk stockfotókat és saját képeket is.

Egy személyes márkánál mindenképpen javaslok saját képeket, legalább egy portrét.

A legjobb, ha munka közben, az irodában, tipikus helyszínen is készülnek képek, így a látogató hamar megérti, hogy mivel foglalkozol, és el tudja képzelni veled az együttműködést (vizualizálja, sőt nem is kell neki vizualizálni, mert megmutatod neki).

Ha olyan a tevékenységed, hogy személyesen is fogadod az ügyfeleket, akkor mindenképp mutasd be a környezetet, leendő közös munka helyszínét.

Ez mindenképp jó pont, ha ezeket látja az oldalon, így ha téged választ, akkor tudja mire számíthat.

Ha így érkezik hozzád az ügyfél, akkor nagyobb valószínűséggel lesz meg a kémia köztetek, és lesz az együttműködés gördülékeny és eredményes.

Naprakész dizájn fontossága

A dizájn feladata az információ közvetítése. Sajnos akkor is mesél rólunk, ha nem szeretnénk. Ezért nagyon fontos, hogy naprakész honlapod legyen és ne az 5-10-15 éves dizájn várja a látogatókat.

Az első benyomást visszahozni nem lehet. Az online térben az első benyomás a weboldal és a social media felületek.

Ha ezek elhanyagoltak, nincsenek összhangban, nincsenek friss bejegyzések, akkor azt az érzést keltik, hogy a vállalkozásod nem működik. Ezért ezek a vállalkozás aktuális állapotát kell, hogy tükrözzék. Az online térben ők az előfutárod.

Ezt már biztos tapasztaltad, mint vásárló is. Ha ugyanarra a termékre vagy szolgáltatásra találsz két szolgáltatót, és az egyik honlapján, social felületein aktuális információk, rendszeresen frissülő posztok vannak; a másik meg úgy néz ki, mint egy külvárosi általános iskola könyvtárának a weboldala, és az utolsó frissítés a közösségi médiában egy éve volt, akkor biztos, hogy az elsőnek adsz majd több bizalmat.

Ha a design mellett a tartalom sem aktuális az oldalon, akkor az ügyfél rossz információt kap, és nemhogy segítene téged a weboldal, de hátránnyal fogsz indulni.

Elég ciki, ha olyan szolgáltatással keresnek meg, ami már nem is létezik, amit már nem is nyújtasz, igaz?

A naprakész dizájn, weboldal éppen ezért nemcsak vizuális feladatokat lát el, hanem rengeteg információt közvetít a vállalkozásodról.

Cím: 21 napon keresztül csöpögtetve kérem!

Küldd el nekem e-mailben is, most csak átfutottam!

Webfejlesztés

A webdesign terv életrekeltésére több lehetőség van. Nyilván a webdesign tervezés előtt már meghatározásra kerül az is, hogy hogyan fog az oldal elkészülni, milyen módszerrel és ki készíti majd.

Ki készítheti a weboldal? Kit bízhatsz meg vele?

Manapság rengeteg megnevezéssel, titulussal találkozhatsz a webes világban.

A legelterjedtebb megnevezéseket, akik közül neked választanod kell kivitelezőt gyorsan átvesszük, rövid ismertetővel, a teljesség igénye nélkül, hogy mégis el tudd helyezni őket a polcon:

  • Grafikus – logó, arculat, nyomtatott anyagok, social media felületek
  • Webdesigner – aki tervezi az oldalakat (UI designer, UX designer)
  • Sitebuilder – aki megépíti az oldalt (akár programozói tudás nélkül)
  • Webfejlesztő – aki programoz (front-end, back-end, fullstack)

Egyébként ez nem kőbevésett és a határok elmosódnak.

Függ attól, hogy milyen területen vagyunk, hogy mekkora a cég, a projekt, milyen mélységű tudást igényel, mekkora a büdzsé és esetleg szabadúszóként vállal-e projekteket az illető, kiszervezi-e stb.
A design területén belül is rengeteg specifikáció létezik:
UX designer, UI designer, motion designer, graphic designer…
Csak a Google-nél többezer különböző designer dolgozik.

Nem tartom fontosnak, hogy kisvállalkozóként tisztában legyél ezekkel a megnevezésekkel.
Ha valaki szimpatikus, akkor mielőtt ajánlatot kérsz tőle kérdezd meg azt is, hogy mit kaphatsz nála, mire kérhetsz ajánlatot tőle és esetleg mi az, amit kiszervez másnak vagy esetleg neked kell majd mással megcsináltatnod.

De térjünk is át a módszerekre, mert ez sokkal fontosabb most neked.

A legnépszerűbb lehetőségek:

  • Egyedi fejlesztés
  • Online weboldalépítő szoftver (wix.com, kajabi )
  • CMS vagyis tartalomkezelő rendszer (WordPress, Joomla)

Egyedi fejlesztés olyan esetben ajánlott, ha az oldal rendkívül bonyult, tele egyedi funkciókkal, spceiális igényekkel, amelyek pl. WordPress-ben nem, vagy nagyon nehezen megvalósíthatóak.
Jellemzően ez a nagy vállalatok játszótere.

Az online weboldalépítő szoftverek általában valamilyen speciális termék, szolgáltatás eladására jöttek létre.
Sokszor havidíjasok és az alap lehetőségeken túl komoly összegeket kérnek el egy-egy új funkció használatáért.
Ez akkor lehet jó megoldás, ha az a szoftver pont arra a szolgáltatásra készült, amilyen neked is van, vagy tesztelni szeretnéd az ötleted, első weboldalként, induláshoz jó választás lehet.
Ahhoz tökéletes, hogy a vállalkozás kezdeti időszakában, gyorsan, akár te magad összerakj egy kezdő bemutatkozó oldalt, ahol feliratkoztatod az e-mail listádra az érdeklődöket.

Viszont azt tud, hogy ez a weboldal nem teljesen a tiéd. Ez nem a te tulajdonodban van.

A legelterjedtebb módszer pedig a CMS rendszerek, ezek közül is a WordPress. A CMS rendszerekkel készült weboldalak kb. ⅔-a WordPress-el készül, szóval biztosan hallottál már róla te is. Olyan cégek weboldalai készültek vele mint: CNN, Time Magazin, Spotify Newsroom, TED Blog, Microsoft News

Természetesen ennek is megvannak a maga hátrányai és előnyei (mint mindennek az életben)

WordPress előnyei:

  • ingyenes WordPress motor
  • nincs szükség kódolási tudásra a létrehozásáoz és a használatához
  • szabadságot ad az online szoftverekhez képest, kedvedre alakíthatod
  • könnyen kezelhető admin felület: nem lesz kiszolgáltatva a webesnek
  • elterjedt: ezért sokan értenek hozzá, rengeteg bővítési lehetőséget fejlesztenek hozzá, szinte bármivel össze lehet kötni (e-mail szoftver stb.)
  • költséghatékony
  • jól SEO-zható
  • végtelen funkciókkal bővíthető (persze vannak határai, amiket érdemes tiszteletben tartani, pl.: többszázezres webshop)

Hátrányai:

  • egy-egy funkciót ingyenes bővítménnyel nem tudsz hozzáadni
  • vannak korlátai
  • elterjedt (ami előny az hátrány is lehet): sokan próbálják feltörni, sérülékeny
  • lassú oldalbetöltődés lehet

Ezen a ponton fontos megjegyezni azonban, hogy WordPress-es oldal és WordPress-es oldal között komoly különbségek vannak/lehetnek. Két WordPress-el készült oldal közé nem tehetünk egyenlőségjelet.

Az önmagában, hogy ezzel a rendszerrel készült az oldal az még nem jelent semmit.

Az egyik készülhet nagyon magas szinten, egyedi sablonnal, hozzáfejlesztett (kódolt) funkciókkal, tudatosan kialakított user flow-al, míg a másik lehet egy 2 hete WordPress-t ismerő figura (szomszéd) által összekattintgatott, tele ingyenes és megbízhatatlan bővítményekkel felépített tákolmány.

Mint a fürdőszoba, amit te burkolsz le vs a profi burkoló. Az is lehet, hogy a felszíne még oké, ha egy sort nézünk akkor oké (főoldal), de az összkép már nem lesz olyan kerek.

Szóval egy jól felépített, rendszeresen karbantartott és optimalizált WordPress oldal a legtöbb (kis-közép és akár nagy:lásd fenti példák #belsőlink) vállalkozásnak az igényeit kiszolgálja.

A naprakész weboldal pedig rengeteg információt közvetít a vállalkozásodról és segíti a márkád pozitív megítélését széles körben is.

Ez az utolsó gondolat, pedig a következő fejezet miatt is fontos.

Cím: 21 napon keresztül csöpögtetve kérem!

Küldd el nekem e-mailben is, most csak átfutottam!

3. Honlapkarbantartás

A céljaidat szolgáló, logikusan felépített és a megfelelő dizájn-nal megjelenített weboldal fontosságát nagyon részletesen átbeszéltük már.

Ahhoz viszont, hogy a weboldalad folyamatosan a maximumom működhessen, elengedhetetlen a rendszeres karbantartás.

Sokan hiszik azt, hogy a weboldalt csak egyszer létre kell hozni, és kész. Nincs is további tennivaló. Éppen ezért az ügyfeleimnek mindig felhívom a figyelmét a karbantartás fontosságára.

Itt pedig összegyűjtöttem neked, hogy miért is olyan fontos ez a terület.

2017-ben feltörték az Uber rendszerét és 9 millió adathoz fértek hozzá. A cég megpróbálta eltussolni az ügyet, sőt felajánlották, hogy visszavásárolják az adatokat. Persze nagy botrány lett belőle, minden kiderült.

Sajnos ez gyakrabban előfordul, mint gondolnánk, és nem csak a nagy nevekkel.

Karbantartás fontossága:

Néhány statisztika, amelyeket egy egyszerű Google kereséssel meg lehet találni. Ezek magukért beszélnek, de lesz szó róluk a következőkben.

Miért veszélyes a karbantartás elhanyagolása?

Biztonság szempontjából:

  • Minden 39 másodpercben megpróbálnak feltörni egy weboldalt: egy perc alatt átlagosan 2 honlapnál is próbálkoznak!
  • Világszerte naponta 30.000 weboldalt törnek fel, tehát ennyi alkalommal sikeres is a próbálkozás.
  • Általában 7 hónap, mire a tulajdonos észreveszi, ami nagyon kellemetlen, ha ügyfelei személyes adatait is tárolja.
  • A Google hamarabb észreveszi, hogy feltörték az oldalad, és ezért hátrasorol.

Sebesség szempontjából:

  • Ha nincs rendszeresen karbantartva a honlapod, nincsenek a plugin-ok frissítve, akkor akár 3-5 másodpercig is töltődhet az oldal. Na, ezt szinte senki nem fogja megvárni, inkább elkattintanak egy másik oldalra, ami gyorsan betöltődik vagyis optimalizált.
  • Sokba kerülhet, ha nincs idejében orvosolva a probléma. Rendszeres weboldal-ellenőrzéssel költséget takaríthatsz meg, mert a felmerülő problémák ilyenkor azonnal megoldásra kerülnek.
A weboldal-karbantartás lépései

Már írtam korábban, de nem lehet elégszer ismételni, hogy az első benyomást az online térben sem lehet megismételni. Ahogy a látogató a honlapodra kattint, abban a pillanatban már ki is alakult benne, hogy mit gondol a vállalkozásodról és rólad.

Ezért kell megbizonyosodnod arról, hogy a honlapod tartalmilag és vizuálisan friss és tükrözi a vállalkozásod aktuális állapotát. Technikai szempontból pedig naprakész, biztonságos és gyors.

A karbantartás során érdemes rendszeresen elvégezni bizonyos ellenőrzéseket, és – ha szükséges- frissítéseket.

Milyen ellenőrzéseket érdemes havi szinten elvégezni egy átlagos kkv-s weboldalnál?

A teljesség igénye nélkül itt felsorolom a legfontosabb lépéseket, viszont mindenképp tisztázd le mielőtt szerződsz valakivel, hogy pontosan mit tartalmaz nála a havi alap karbantartás.

  • Rendszeres, külső biztonsági mentések: A weboldal dinamikus tartalmának változásával összhangban – 24/12/6 óránkénti – külső biztonsági mentés, függetlenül a tárhelyszolgáltatótól.
  • 99% biztonság: A biztonsági rések folyamatos monitorozása és megoldása így a vírustámadások, összeomlások esélye minimálisra csökken.
    (Ettől függetlenül természetesen történhet probléma az oldallal, ez nem 100%-os garancia, csak 99%. Viszont, ha ez mégis megtörténne, akkor sem méreg drágán, gyorsan kell találnod valakit, hanem van melletted segítség. Ide tartozik a weboldal állapota és a biztonsági rések napi szkennelése prémium bővítmények és külső szoftverek segítségével. A vírusvédelem is része kell hogy legyen, max 99%-os biztonsággal, 100% nincs!)
  • Update-k, frissítések: A szükséges technikai frissítések figyelése és elvégzése (bővítmények, sablonok, WordPress mag). Ez a weboldal biztonsága és megfelelő működése miatt rendkívül fontos. (60+ prémium bővítményhez kedvezményesen hozzájuthatsz HelloWP csomagban.)
  • Sebességmérés, optimalizálás: A weboldal sebességének figyelése és szükség esetén optimalizálása. Pl.: képek, adatbázis optimalizálása.
  • Report, összesítő bizonyos időközönként (havi, negyedéves)

Extra szolgáltatások, taskok lehetnek:

  • Website Monitor: Folyamatosan figyelemmel kísérhető a weboldal elérhetősége és ha probléma lépne fel – valami miatt nem elérhető –, akkor abban a pillanatban értesülhetsz róla, és azonnal cselekedhetsz te is vagy a webes. Az értékes látogatók és vásárlók elvesztése így minimalizálható.
  • Törött linkek figyelése, adatbázis optimalizálása.
  • Szükség esetén kommentek kezelése.
  • Reszponzivitás ellenőrzése: Különböző eszközökön (mobil, tablet, laptop, asztali gép) való tesztelés.
  • Analitika elemzése. Pl.: Hőtérkép, Google Analytics adatainak feldolgozása.
  • Havi webfejlesztési idő: amely keretén belül módosítások kérhetők a weboldalon (pl.: képfeltöltés, tartalomfrissítés, új menüpont/szakasz hozzáadása, tárhellyel kapcsolatos ügyintézés, hírlevél időzítés, blogcikkfeltöltés stb.)
Folyamatos frissítés

A weboldalt technikailag és tartalmilag is folyamatosan érdemes frissen tartani.

Technikai:

Egyszerű a képlet: míg egy karbantartott, jól működő, gyors weboldal növeli a felhasználói élményt (UX), addig egy elhanyagolt, elavult, törött linkeket tartalmazó honlap még jobban rombolja a cégedről kialakult képet, mintha nem lenne is lenne honlapod.

A gyorsan fejlődő világunkban folyamatosan történnek technikai változások, fejlesztések, amivel tartanunk kell a lépést. Különben a honlap elavul és sebezhető lesz és hackeres áldozatává eshet.

A nem rendszeresen karbantartott weboldalakat azontúl, hogy könnyebben feltörhetik, lassú és megbízhatatlan lesz.

Tartalmi:

A tartalmi frissítés pedig remélem már evidensebb, legalábbis a céltudatos vállalkozók részére. Ha folyamatosan új tartalom jelenik meg a honlapodon, azzal növeled az érdeklődők, a vásárlóid bizalmát.

Emellett a rendszeresen megújuló tartalom miatt a Google is gyakrabban térképezi fel a honlapodat. Ez persze nem jelenti automatikusan, hogy előrébb is sorol a találati listán – az a tartalomtól függ –, ám, ha gyakran jár a Googlebot az oldaladon, akkor megnő a valószínűsége, hogy a megosztott tartalmadat relevánsnak találja majd.

A másik fontos előnye a rendszeresen frissülő tartalomnak, hogy lehetőség van több kulcsszó elhelyezésére, amely segíthet, hogy a honlapod feljebb kerüljön a találati listán.

Itt a lassú, de folyamatos építkezés szolgálja leginkább a céljaidat. Gyors eredményeket fizetett (PPC) hirdetésekkel érhetsz el, hosszútávon viszont a keresőmarketing (SEO) fog neked látogatókat szállítani, ingyen!

Tehát egy opció, hogy először elindulsz egy egyszerű, informális oldallal, majd folyamatosan rakosgatod hozzá az értéket.

Szépen lassan megszületnek az ingyenes anyagok, a közönség edukálása és szűrése céljából, aztán a fizetős ajánlatok, tréningek, workshopok vagy egy időpontfoglalással könnyítjük meg a vállalkozói létünket.

Ezektől kel életre a weboldal és segít neked szárnyalni!

Folyamatos fejlődés

Fontos, hogy előre gondolkodj és tervezz előre. A karbantartás feltételeit mindig igazítsd az éves terveidhez, így a honlap valóban segítheti a vállalkozásod céljait.

A weboldal azért készült, hogy téged a lehető leghitelesebben képviseljen az online térben, ezért az a legjobb, ha folyamatosan fejlődik veled együtt. Hogy mekkora ütemben az már rajtad múlik, de a fejlődés legyen folyamatos.

Ha kisebb lépésenként, folyamatosan haladhatsz, nem egy hatalmas kupac teendőt fogsz magad előtt tologatni hónapokon keresztül (ami csak gyűlik, de hozzákezdeni sosem lesz idő). A jó karbantartási együttműködés ebben segíthet.

Valamiért a rendszeres karbantartás egy weboldal esetén elsőre blikkre nem olyan egyértelmű sokak számára, mint az autó, a kert vagy akár saját magunk esetén.

De vajon miért van ez így?

A weboldal éppúgy igényli a törődést, a gondozást, ahogy sokminden más is.
Mi, nők rendszeresen járunk kozmetikushoz, fodrászhoz, körmöshöz, jógázunk, olvasunk és persze eszünk, iszunk, alszunk… Ez mind-mind az emberi test és szellem karbantartásának a része. Ezek a tevékenységek szükségesek ahhoz, hogy megfelelően működjünk a hétköznapokban, jól érezzünk magunkat a bőrünkben, el tudjuk látni a feladatainkat és ne essünk össze étlen-szomjan… Nincs ez másként a weboldalakkal sem.

A webes világ egy innovatív, állandóan változó és mozgásban lévő közeg, ahol ha nem tartjuk a lépést, akkor lemaradunk.

Mikor érdemes egyénileg és mikor érdemes kiszervezni a havi karbantartást Megtanulható a weboldal-karbantartás?

Minden megtanulható, a kérdés, hogy szeretnél-e ezzel foglalkozni.

Ha van rá affinitásod és kedved, akkor – kisebb forgalmú oldalnál – simán csinálhatod magad is. Nyilván plusz időt, energiát igényel, de megtanulható.

Ha egy profi webesre bízod, akinek megvan a kialakult rendszere rá, akkor jó kezekben érezheted magad, tutira el lesz mindig végezve, neked pedig felszabadul időd, kapacitásod.

Lehet kombinálni: az alap frissítéseket rendszeresen figyeled te magad, de évente egyszer, vagy ha nagyobb fejlesztést szeretnél, akkor megkérsz egy hozzáértőt, hogy segítsen.

Ha teljes mértékben kiszervezed, akkor mindig lesz valaki melletted, aki:

  • Ellenőrzi a honlapodat, hogy minden megfelelően működik.
  • Segít, hogy folyamatosan fejlődhess.
  • Felszabadul az időt, amit a karbantartással és annak megtanuilásáva töltenél.
  • Segít, ha vészhelyzet áll fenn, vagy ha
  • szeretnél valami újítást, akkor azonnal megvalósítja.

Ha magad csinálod:

  • Szerezhetsz egy új skill-t
  • Nem kell másra várnod, magad ura lehetsz
  • Ha megtanulod és egy ideig csinálod, amikor később kiszervezed, akkor képben leszel, illetve ha a webes vmiért nem lesz elérhető (hétvége van), magadon is tudsz majd segíteni.
  • Megspórolhatod azt az összeget, amit a webesnek fizetnél.

A pro-kontra érvek segítenek eldönteni, hogy a jelenlegi helyzetedben melyik a legjobb megoldás a számodra.

Egyébként sokkal érdemes egy profi webessel megcsináltatnod a honlapot, amit magad könnyen karban tudsz majd tartani (mert jól van összerakva), mint a fordított verzió: te magad összekattintgatot majd megkérsz vkit, hogy tartsa életben. Az utóbbi sokkal kölcségesebb lesz hosszútávon!

Miután időt, energiát és pénzt fektettél a weboldalad létrehozásába, biztosan nem szeretnéd ha feltörnék vagy ha a Google hátrasorolná.

Tudom, hogy azt szeretnéd, ha segítene elérni a célt, amiért létrehoztad és hűen képviselne téged az online térben.

Ehhez gondozni kell, ne hanyagold el.

A honlap nem egy statikus oldal, amelyet egyszer kell létrehozni és azzal le is tudtad a feladatot. A weboldal megszületik, aztán foglalkoznunk kell vele, hiszen igényli a frissítést: technikailag és tartalmilag is.

Veled együtt folyamatosan fejlődik, ez a te digitális lenyomatod, amely tükrözi a személyiséged, segít elérni a célközönséged és megmutatja az értékét a munkádnak.

Ezért a weboldal sosincs 100%-osan kész.

De ez nem azért mondom, hogy elkeserítselek!
Sőt, nem szeretném ha a weboldal tökéletesítével töltenéd az időd, mert sosincs kész!

Miért?
Mert mindig a te aktuális állapodoat tükrözi és te is folyamatosan változol, fejlődsz!

Ahelyett, hogy a weboldaladat tökéletesíted, inkább azon gondolkozz, hogy hogyan hozhatnál rá látogatókat.

Tanuld meg, hogy tudod jól kezelni a hirdetéseket, a social mediát vagy hogyan tudod úgy tálalni a szolgáltatásod (hírlevélben, socia media posztban, hirdetésekben), hogy eljusson a célcsoportod számára.

Ehhez ajánlom neked az Online Akadémia-t, ahol az alább kurzusok közül válogathatsz:
Facebook hirdetéskezelés
Instagram mesterkurzus
Google Ads hirdetéskezelés
Marketing szövegírás
E-mail marketing tanfolyam

Összegzés

Itt is, mint a vállalkozás többi területén (marketing, sales stb.) – és mint élet minden területén – is érdemes tudatosan tervezni.

Kezdő vállalkozóként, offline területen szerzett tapasztalattal a webes világ teljesen új lehet még neked. Az első weboldalad lehet nem lesz egyből sikeres, professzinális. Vagy azért mert még nem tisztult le az szolgáltatásod, nem találtad meg a hangod vagy azért mert belefutottál egy rossz webes együttműködésbe. Esetleg magadnak próbáltad elkészíteni és nem úgy sikerült, ahogy elképzelted.

Ez a természetes út, a folyamat, amin egy vállalkozó végigmegy. Ez a fejlődés.

Ahogy korábban is felhívtad rá a figyelemed, a weboldalad és az online jelenléted veled együtt fejlődik majd.

Ahogy több bevételed lesz, jobban tudod, hogy mi a terméked, ki a célcsoportod, és egyre jobban átlátod az online folyamatokat, úgy fogja ezt az online jelenléted is tükrözni és lesz egyre profibb és profibb. Már tudni fogod, hogy kivel szeretnél együttdolgozni, mi fontos neked egy együttműködés során pl.: a webessel.

Ezt az utat megkönnyítheted, ha körbe veszed magad más vállalkozókkal és lerövidítheted, ha szakértők segítségét kéred.

Nem muszáj egyből weboldalt, logót, arculatot terveztednek valakivel, – hiszen az nem kis összeg, – de egy szakértőtől kért tanácsadással (ami jelentősen kisebb befektetés) megspórolhatsz magadnak fölösleges köröket, valamint ablakon kidobott sok-sok pénzt és időt.

A kitartás, a kemény munka és a bukások is hozzájárulnak ahhoz, hogy végül sikeres vállalkozó és boldog ember legyen belőled.

Hajrá!

Cím: 21 napon keresztül csöpögtetve kérem!

Ezt küldd el nekem e-mailben is, most csak átfutottam!